vrijdag 24 september 2010

Projectje

Hello ladies,

Vorige editie van het stiksel leek het meer een koffiekransje, maar zelfs dan zijn we eigenlijk wel productief!
Hoezo? Wel, aangezien we toch met een aantal mensen zijn die thuis niet veel aan naaien toe komen, vonden we het wel leuk om elke maand een projectje te doen, zodat je naar huis kan met een afgewerkt stuk.
Dus vanaf oktober starten we ermee!
Deze maand starten we easy peasy met een bloemenbrochke!
Wie graag mee wil doen brengt mee: een aantal bij elkaar passende stofjes, bijpassende draad, eventueel een bijpassend knoopje, een veiligheidsspeldje of zo een echt brochespeldje dat je kan opnaaien en schaar.
Als er iemand een passer kan voorzien?
En voor de broche van polkadotjes moet je even stikken, maar dat kan gerust ook even op elkaars machines, zodat niet iedereen daarvoor zijn machine moet meenemen.
Wij zorgen voor 3 tutorials, namelijk deze van polkadotjes, Mme Zsazsa en pink paper peppermint, we kunnen ze allemaal maken, of als je er graag maar eentje mee wil maken, dan is dat ook prima!
Natuurlijk moet je niet meedoen, iedereen mag zoals altijd zijn eigen ding doen he!
Ik ga ook een demonstratie geven: hoe zet je een blinde rits in, het zou leuk zijn moest er elke maand iemand iets willen demonstreren, dus denk er gerust over na voor het stiksel van november.
Tot binnenkort!
Vicky

15 opmerkingen:

Kir zei

Ik breng ook de tutorial van Madame Zszsa mee. (http://madamezsazsa.blogspot.com/2010/09/maak-een-broche.html)

LiLa zei

Leuk! Ik ging vilt meebrengen voor wat bandwerk ivm 100 doopsuikerzakjes ... een bloemenbroche zal dus een welkome afwisseling zijn !

MissPatee zei

En ik zie die demonstratie van die blinde rist wel zitten! Al moet ik wel zeggen dat het me onlangs echt gelukt is! ;-)

Anoniem zei

++++
Oh Vicky, ik wil nog demo's!! Zakken en gulpen...jij bent toch in de jongensbroeken nu?

eloleo zei

Ik spring aan het begin even binnen, kan helaas weer niet langer blijven :-(.
Een demonstratie overlocken staat, voor oooooooit, nog op mijn verlanglijstje, aub.

Poppedijne zei

Hoe oud moogt ge maximum zijn om hier mee te doen aan dat Leuvens stiksel.Ik ben nl een oma van net 60 die nog graag frult en prult aan zo'n dingen.Ben een beetje bang uit de toon te vallen tussen al die jonge frisse mama's...

Lieve zei

Zou ook graag eens een kijkje komen nemen, ik prul ook graag en ben vrij handig met naaien.Zelf ben ik ook geen jong duifje meer ( 59 ). Om welk uur begint het ? Die bloemenbroche spreekt mij wel aan .

Mararangi zei

Aan Poppedijne en Lieve, ik ben ook niet meer zo piepjong (53), ik kan dus ook de mama zijn van de meeste van die jonge madammen.
En ik ben misschien wel 53, maar ik voel mij hééééél vaak vele jonger (meestal eigenlijk), dus leeftijd speelt helemaal geen rol.
(Maar ik kan er dinsdag jammer genoeg niet bij zijn.)

Anoniem zei

@poppedijen en Lieve, stuur een mailtje naar creakir@gmail.com, dan stuurt ze jullie alle gegevens door, iedereen is welkom!!wij doen niet aan leeftijdsbeperking!

Hélène zei

Hallo,
Mijn naam is Hélène en ik ben 16jaar.
Ik had jullie een mailtje gestuurd, maar ik heb geen antwoord gekregen.
Maar allesinds, ik zou heel graag leren naaien, kan ik bij julie komen?
Groetjes

Ester zei

Dat is juist zo tof van 't Stiksel je voelt je er gelijk welkom. Ik ben 44 en voelde geen verschil met de jonge duifjes. Het is het onderwerp wat ons bind. En daarmee wil ik eigenlijk gelijk Vicky en Kir een pluim geven want dankzij hen is dit mogelijk. Ik kan jullie niet vertellen hoe blij ik ben en hoe veel positiever ik me ben gaan voelen de afgelopen tijd!

Kir zei

@Helene: Hey helene, ik heb je op 4 oktober een mail gestuurd met alle praktisch uitleg en de uitnodiging om langs te komen op 5 oktober. Jammer dat je deze niet kreeg, hopelijk zien we je op 9 november.

Hélène zei

Hey Kir,
Ik heb idd geen mail gekregen van u van 4oktober en nu nog steeds niet. Wil je het nog eens doorsturen? hier is mijn email: helleke_100@hotmail.com
Groetjes

OCTOPOES zei

Ik zou ook graag eens deelnemen aan dat productieve koffiekransje. Mail is onderweg!

Kir zei

@helene en octopoes: ik stuurde jullie vandaag een email